Наставна јединица: Божић (МАЛИ САЈАМ ПОСНЕ ХРАНЕ)
Тип часа: обнављање
Наставни облик: фронтални, индивидуални, рад у групи
Наставни метод: монолог/дијалог, демонстративни, текст метода
Наставна средства: рецепти, припремљена јела, текстови светих Отаца
Циљ часа: утврђивање и проширивање знања о посту као једном од начина припреме за Рођење Христово, укључивање породице и припрема за заокруживање тематске целине
Корелација: српски језик, природа и друштво, музичко
Ток часа
Уводни део: (5 минута)
Активности ученика:
-читање молитве
Активности наставника:
-истиче циљ часа и уводи у тему
-даје уводну реч
-планира време
Главни део: ( 30-40 минута)
1.ученици читају текстове који одговарају на питања:
-шта је то пост, зашто се пости пре Божића и шта су свети Оци и Учитељи Цркве говорили о посту
Активности ученика:
-читају текстове на дате теме и подсећају нас на чињенице о којима смо говорили претходних година
– нове ученике упознају са смислом поста
Активности наставника:
-прати излагање
-исправља уколико је негде дата погрешна или непотпуна информација
-појашњава непознате појмове (по потреби)
-уколико ученици буду желели да поставе додатна питања, упућује их на крај часа због обима активности
Активности жирија:
-прати излагање и поставља додатна питања уколико је потребно
2.ученици који су написали рецепте и направили посно јело, по одређеном реду представљају оно што су направили
Активности ученика:
-ученици су, у сарадњи са члановима своје породице, направили и донели посно јело
-претходно су сервирали и аранжирали јело по својој замисли
-самостално су припремили излагање од неколико реченица
-по завршетку свог излагања, служе чланове жирија
Активности наставника:
-наставник је, у припреми часа, дао ученицима смернице и идеје
-од њих је тражио да потпуно самостално осмисле аранжман и представљање јела (то може бити кратко излагање о саставу хране, начину припреме, нека анегдота или било шта друго што ученици сматрају одговарајућим)
-прати излагање ученика и усмерава распоред у складу са временом
-поставља питања и даје одговоре по потреби
Активности жирија:
-прате представљање ученика
-оцењују, свако за себе, изглед хране, аранжман, хигијену, изглед и представљање ученика, маштовитост, њихово држање и културу говора и исхране
-постављају питања или траже додатна појашњења
Завршни део:(10-15 минута)
-након дегустације, жири размењује утиске и доноси коначну одлуку о прва три места
Активности жирија:
-одлучују, проглашавају и образлажу своју одлуку
-жири има слободу да похвали оно што им се посебно свидело и да да предлоге шта би могло бити боље
Активности ученика:
-служе присутне наставнике и другаре
-певају Божићну песму
-примају награде, отварају их и обавезно показују
Активности наставника:
-прозива награђене ученике и, заједно са члановима жирија, додељује награде
-правимо заједничку фотографију као сећање на први догађај овакве врсте у нашој школи
-уколико остане времена, може затражити да присутни забележе своје утиске о овом догађају што ће наставник користити као помоћ при вредновању овог угледног часа и активности уопште.
Вероучитељ Силвија Аћимовић






