Достојевски је успео да да најкраћу и најсажетију дефиницију еванђелске, православне педагогике.
Она гласи: молитва је васпитање.
Ако има свемоћног средства којим човек може прерадити и преобразити себе из рђавог у доброг, из доброг у бољег, и из бољег у најбољег, онда је то молитва.
Главни метод и главна сила еванђелског, православног васпитања јесте молитва.
Њоме компонује своја расположења свака христочежњива личност.
Ако је искрена, свесрдна и мудра, кроз њу се увек спушта у душу човекову понешто од Највишега, Најбољега и Најлепшега.
Молитва ствара нова осећања; нова осећања се извијају у нове мисли; а све се то слива у нова расположења, богољубива и човекољубива.
Човек стално везује себе са Богом и људима на најбољи начин.
Mолитвено расположење постаје његовим сталним расположењем.
Стална молитвеност непрестано ствара нова осећања и нове мисли, те је човек увек богат свежом љубављу према Богу и према људима.
У самој ствари, молитвом се ствара еванђелска, православна философија живота.
Ако би се хтело, она би се с правом могла назвати молитвеном философијом.
Свети Јустин Ћелијски
Извор: Живе речи