Ученици верске наставе и грађанског васпитање трећег разреда ОШ „Прве основне школе краља Петра II“ из Ужица, су искористили време радне суботе у разгледању града и упознавању важних места и историјских споменика који чине језгро овог града.
Град на Ђетињи, познат као „Мали Цариград,“ данас је у очима малишана постао туристичко место. На самом почетку интегративног часа са ученицима смо посетили Цркву Светог Ђорђа, у центру града; Ужичанима позната као нова црква. Уз пријатан разговор са оцем Добрицом, ученици су могли да посматрају и запажају лепоту ове светиње. Црква Светог Ђорђа заузима централно место унутар просветних и културних знамења града која га окружују. Гимназија, педагошка академија, ГКЦ (градски културни центар), музеј Јокановића кућа и друго окружују храм и са њим чине важно културно и духовно језгро града.
Ученици су се упознали детаљније са самом архитектуром храма, историјом градње, као и важним празницима које прослављамо у данима месеца маја.
После краћег предаха упутили смо се у Цркву Светог Марка која с налази недалеко од нове цркве. Дрвена црквица је ученицима била подстицај да поставе неизмеран број питања, почев о значају црквеног песништва, иконопису, значају полијелеја, царских двери… Уочили су да сваки детаљ у храму има своју причу, а пре свега и практичну намену, нарочито у временима развоја хришћанства.
Дечији хор је за певницом отпевао своју омиљену песмицу „Кажи мени ђаче,“ након чега је уследило освежење код прве чесме на Ракијској пијаци. Позната камена чесма је задужбина пекарско – механског еснафа. Подигнута је 1896 године, а о самој њеној историји могли смо чути много података од учитељица Миреле Лазић и Биљане Богдановић.
У нашој едукативној тури обећали смо ученицима посету Историјског архива који се налази у близини. Полице овог знамења чувају историју града, као и документа која описују зидање Аљове чесме на Тргу Светог Саве. Чесму је подигао Алекса Аљо Поповић у спомен свом брату проти Гаврилу Поповићу.
Уследило је сликање ученика; затим кратак предах уз звуке виолине уличних свирача и повратак у школске клупе са жељом да се већи број часова организује и реализује на овакав начин.
Вероучитељ Ненад Вукајловић