Веронаука у Ужицу: Креативна радионица инспирисана књигом “Из Ја-Града у Ти-Град“

Говорећи о необичном наслову књиге Мирсини Вигопулу – “Из Ја-Града у Ти-Град“, ученици верске наставе Прве ОШ краља Петра II из Ужица, сусрели су се са још необичнијим именом главног јунака бајке, Пркосом.

Заиста невероватна бајка са својим причама, ликовима, догађајима и сценама покрива тематску целину врло важних тема верске наставе о заједници, бризи, вери, врлинама, осећањима и наравно љубави.

Ученици четвртог разреда имали су прилику да протеклих месеци не само прочитају бајку, већ и да је на један искуствени начин оживе. Листајући странице између ових корица, ученици су увидели карактеристике себичног Ја-Града; путовали су са сумњивим Пркосом до Ти-Град где су разазнали непрегледну долину врлина и таквог начина живота.

Свака посебна прича ове бајке нам је била инспирација за низ важних активности које смо организовали на нашим часовима.

Макета

Садржај бајке је мотивисао „будуће архитекте“ да направе од украсне глине макету ова два града на којој су пажљиво бирали детаље по којима ће се распознавати ова два „света.“

 

 

 

Сликање особина

Како је одмицао лист за листом и страна за страном, ученици су полако износили своја запажања и размишљања о особинама, карактеристикама, врлинама и манама које искључиво зависе од нас; нашег труда, залагања или супротно од тога. Имали су задатак да у овим тематским данима опишу по једну врлину свог друга или другарице, коју су приметили и да изнесу конкретан пример како је изгледало практиковање те предложене врлине. Након неколико минута, зидови учионице су били излепљени шареним ђачким радовима, као и цитатима који описују врлински начин живота.

 

 

Мапа ума

Следујући чувеној техници Тонија Бузана о мапирању ума, са ученицима је направљена приказана шема по којој се имена, појмови, речи, догађаји лакше памте. Уз велики труд ђаци су детаљно приказали сваку грану мапе, бојом и цртежом представили сваки појам и тиме заокружили последње странице књиге у жељи да поруку примене у свом животу.

 

 

Пркосе не љути се

Након прочитане бајке, ученици су имали прилику да осмисле, а затим се и забаве уз интерактивну игру „Пркосе не љути се.“ Од старта до циља су постављене одређене препреке, питања, изненађења, која могу бити савладана уз стечено знање са претходних часова.

 

Инспирисани доживљајима приликом читања ове бајке остала је жеља да се у наредном периоду истражи и проучи други део бајке „Из Ти-Града у Небески Град.“

Вероучитељ Ненад Вукајловић