У Краљеву одржан акредитовани стручни семинар из Верске наставе

Са благословом Његовог Преосвештенства Епископа жичког господина Јустина, у организацији Епархије жичке, у ОШ ,,Вук Караџић“ у Рибници, 30. новембра 2019. године, за вероучитеље жичког, гружанског и студеничког намесништва одржан је акредитовани стручни семинар под називом „Планирање и реализација разредне наставе и предметне наставе у основној школи и наставе православног катихизиса према иновативном моделима“.

Аутори програма су: проф. др Живорад Миленовић и проф. др Бошко Миловановић, ванредни професори на Учитељском факултету у Призрену. Циљ семинара је оспособљавање наставника за планирање и реализацију наставе православног катихизиса према иновативним моделима. Семинару је присуствовало 30 вероучитеља из горепоменутих намесништава, на челу са координатором за верску наставу Епархије жичке протонамесником Новицом Благојевићем.

 

Семинар је почео око 9 часова, после јутарње кафе, коју нам је припремило особље ОШ ,,Вук Караџић“. Уводно предавање одржао је проф. др Бошко Миловановић. Он је представио учесницима  план рада, садржај и циљ самог семинара. Проф. Бошко је такође указао на неке од најчешћих проблема и грешака са којима се вероучитељи данас суочавају као што су спољни и унутрашњи дистрактори наставе, или покуда ученика која од стране вероучитеља треба да изостане у сваком смислу. Са друге стране, професор је истакао четири особине које сваки вероучитељ треба да има у интеракцији са ученицима (ведрина, систематичност, поступност и доследност), као и важност  хумора у процесу наставе.

Након уводног предавања уследила је пауза за ручак. После телесног окрепљења настављено је са радом.

Следеће предавање одржао је проф. др Живорад Миленовић. Он је указао на недостатке традицоналних модела у настави као што су пасивна улога ученика, примена само једне наставне методе, неприлагођеност услова рада узрасту ученика ,итд., а са друге стране указао на предности иновативних модела: примена више наставних метода (нарочито хеуристичке), активно учешће ученика у сазнајном процесу, развијање одговорности код ученика, међупредметно повезивање… Професор је и на конкретном примеру (тј. конкретној наставној једници) показао како можемо осмислити и реализовати час по иновативном моделу и како на занимљив начин можемо вредновати квалитет рада на том часу.

После паузе за кафу, проф. Живорад је поделио учеснике семинара у три групе и задао им различите задатке, оставивши им довољно времена за рад. Свака група је дала свој максимум и учесници су показали да су способни да примене градиво са семинара у планирању наставе православног катихизиса. Професор је, по истеку времена похвалио сваку од група и рекао да ће им на имејл адресе послати домаћи задатак и ПП презентацију са семинара.

 

На крају, аутори семинара су се захвалили свим учесницима и координатору на одличној сарадњи и организацији. Уз међусобне поздраве, око пола три после подне, учесници су се упутили својим домовима

Вероучитељ Филип Зеленовић