Традиционално путовање возом на Српску Свету Гору

Крајем маја и почетком јуна, лета Господњег 2022. ученици нижих разреда ОШ “Јован Цвији“ у Сирчи и ученици гимназије у Краљеву били су на традиционалном путовању железницом у манастире Овчарско-Кабларске клисуре – Српску Свету Гору.

У понедељак 30. маја 2022. ученици нижих разреда ОШ ,,Јован Цвијић“ у Сирчи кренули су на пут са својим учитељицама, вероучитељем и директором школе. На пут се кренуло јутарњим возом у 7:55. Време је било какво се само пожелети може, без падавина и не превише топло.

Путовање возом, које је трајало око сат времена, оставило је посебан утисак на малишане. Стигавши у Овчар Бању, најпре смо се упутили ка Манастиру Св. Николаја – Никоље,. Ту смо били срдачно дочекани од сестринства. Мати Вероника нас је увела у храм и говорила нешто више о историјату манастира.

Након обиласка Никоља, упутили смо се ка Манастиру Благовести Пресвете Богородице – Благовештење, недалеко од центра Овчар Бање. Успут смо уживали у прелепим пејзажима дуж Западне Мораве и овчарско-кабларских врхова. По доласку у Благовештење, ученици су прво ушли у храм, у којем су слушали нешто о настанку манастира и разгледали фрескопис, а затим су у манастирској продавници куповали сувенире.

На крају излета, обишли смо центар Овчар Бање где смо се окрепили сладоледом и хладним напицима. У центру Бање ученици су имали прилике да уживају у парку за децу: на љуљашкама, вртешкама, пењалицама, тобоганима…После времена проведеног у парку, вратили смо се на железничку станицу, где смо сачекали воз за Краљево у 13:30. У Краљево смо  стигли око 14:30 препуни разноврсних утисака и са жељом да на овај пут поново кренемо.

Ученици треће године краљевачке Гимназије на ово путешествије кренули су у недељу, 5.јуна 2022. године са својим вероучитељем Филипом Зеленовићем.

На Српску Свету гору кренули смо са  железничке станице рано ујутро у 6:20. Време је било сунчано и веома топло и послужило нас је од почетка до краја путовања. У Овчар Бању стигли смо око пола 8 и одмах смо се пешице запутили ка Манастиру Никољу. Ту смо присуствовали Светој Литургији, на којој су неки ученици приступили Светој Чаши. а После литургије присуствовали смо молебану за родну годину и кренули у литију око манастирског повртњака.

Окрепивши се доручком и кафом у Никољу, пут смо око 11 часова наставили пешице ка Манастиру Благовештење, месту где је патријарх Павле примио монашки постриг. У овој светињи ученици су имали прилике да од кустоса манастира, г. Видана, сазнају пуно занимљивости о историјату, иконостасу и фрескопису, који је овде можда најбоље очуван у читавој клисури.

После обиласка Благовештења, кренули смо назад ка центру Овчар Бање где смо имали око сат слободног времена до поласка воза за Краљево. Око 14:30 часова вратили смо се у Краљево препуни утисака и са надом на Господа да ћемо се ова традиција наставити и даље.

Слава Богу,

Слава вечном Цару,

У Овчар-Каблару…

Слава Му на свему,

Слава Богу,

Слава само Њему!

(Св. Николај Жички, Духовна лира)